Pages

hye all



Monday 1 September 2014

~belum tiba masanya lagi.......~

assalamualaikum.......
tittle hari ni mcm sedih ja kan...
hari ni awal bulan september.......
6 zulkaedah 1435 hijrah,....

banyak benda yang aku nak tulis ni....
x sempat lah update hari2....
biasalah sibuk........huhu

mula2 aku nak tulis mengenai permohonan kemasukan ke ijazah sarjana muda uitm bagi sesi september 2014.....
alhamdulillah....permohonan aku berjaya....
barkali-kali aku mengucapkan kata syukur kehadrat Ilahi.......




lepas 2...aku dalam dilema....samaada nak p ngaji ataupon terus bekerja.....
setelah aku pikir berkali2.........berdoa diberi petunjuk......
berbincang denagn ibu dan abah ku.......dan juga insan yang rapat denganku....
aku nekad untuk tolak tawaran ini........
siapa kata aku  x sedih...... bukan mudah untuk aku buat keputusan nii..
bukan mudah.......menangis ja keja aku malam 2......
bukan aku nak tolak rezeki......jauh sekali untuk tidak mensyukuri.......
tapi..aku ada alasan tersendiri.......
aku kuat dengan kata2 insan yang rapat denganku......
dengan adanya dia sebagai penasihatku.......aku buat keputusan ni......
ramai jugak yang hentam aku........mcm2 kata depa......
aku ni lepaskan peluang yang dok ada...keja bila2 pon boleh....lani kena ngaji dulu....
x rasa rugi ka.......da pikiaq habis2.........
bila orng2 kata mcm 2....aku akan blah mcm 2 ja...aku takut aku mengis lagi.....
cegeng........

ku selalu buat keputusan lain dari orang lain........x tahu lah..mcm jauh ja degree dengan aku.....
dulu......waktu aku di sem 5 dCS.....ramai yang pelik kenapa aku pi LI.....
sedangkan orang lain.........pulun nak nak dapatkan pointer 2.5 n above  sebb x nak p LI dan habiskan diploma di sem 5.......
tapi aku plak....pointer dah mmng lepas dah...x payah pikir dah pasal LI.....boleh sambung degree terus  dengan kawan2 yang lain......tapi..aku tetap pilih LI......
orng pon pelik tgk aku.......pulak 2...aku pilih di tempat yang orang lain x nak....
di dalam kampung...dalam hutan.....3g pon x dak.....aku boleh plak minta LI kat situ.....
tp...tempat yang mcm 2 beri kita seribu kenangan untuk dikenang......
alhamdulillah....aku jumpa dengan insan2 yang baek denganku.....
hatiku seronok dan senang di situ......

smalah di  smk junjung.....
suka dengan keadaan sekeliling.......
insan2 sekeliling pon baik dengan aku....
aku akui....setiap tempat ada baik buruknya....ada cabaran tersendiri yang perlu dilalui...
alhamdulillah.....aku senang berada disini....hatiku pon senang,

xpalah....rezeki ada di mana2......
usaha,doa dan tawakallah kamu kepada ALLAH......
sesungguhnya perancangan DIa lebih baik dari apa yang kita telah rancangkan......

buat kawan2ku yang bakal sambung pengajiaan ijazah minggu depan...
shahirah,ida dan sarah di uitm shah alam..
dila di uitm melaka...
eton di uitm tapah...
mirah di uitm dungun.......
semoga kalian sentiasa memperoleh kejayaan.....
INSYALLAH........


dari kiri......dila,sarah,hanna,eton,mirah,ida,shahirah





1 comment:

  1. sabaq ye dik.. akak pn mcm adik tahun lepas. menolak dgn hati yg sgt sedih.. tkaq perancangan last minit. pada hal dah plan nk smbg msa dip lagi.. Allah lebih mengetahui apa yg terbaik.. mai follow akak klu rajin..

    AKU DAN KAMU

    ReplyDelete