Pages

hye all



Friday 11 May 2012

KLNK::KEM DI BENDANG MAN



bendang man........
tempat yang sangat best dan sesuai untuk orng yang tension2....
itu lah tempat aku dengan kawan-kawan kelana aku...
dimana pon kami sambung  study....
bila cuti  kami tetap p bendng man ni....
boleh dikatakan  tiap2 minggu aku masuk situ...
baru-baru ni pon aku masuk situ... 3-5 mei 2012...
kem bersama budak2 arp simpang kuala.....
bagi aku geng kelana sentiasa terbaek...



KEM ARP  SIMPANG KUALA

hari first...
aku p bendang man dengan kak long n kengkawan yang lain...
kami sampai dalm pukul 1.00 ptng...
tggu peserta...dalam dok tggu 2 depa nak p check trek orieentering...
aku ngn adik ni memang x mau naik n kata kami x kan ikut naek da.....
sebab jauh kot.....ngn pacat yang  sangat banyak...
tapi lepas abah kata.."sapa yang x naik check trek,kena bagi taklimat mengenai anugerah remaja perdana..."
aku ngan adik terus bangun n kata.."jom kami kami nak naik tracking"...
haha..nak lari punya pasal....
kami terus lah bersiap nak p trecking..
yang p aku,adik,kak long,abg syimi,jat n kecik...a
mmng pacat sangat banyak...3 jam tracking.buh checkpoint n bersihkan trek.....
tapi semua 2 budak2 laki yang buat...aku p ikut ja.hehehhe..
sempoi kan...
pukul 6.30 sampai tapak kem..2 pon p x habis pon....x larat da....
malam 2 ajaq depa guna kompas sebb esok depa nak tracking guna kompas...

3 sahabat sedang menurunkan ilmu......
dperhatikan oleh iznee

ajaq sampai lah depa paham....aku cuma bantu cikit2 ja.....selebihnya member2 aku lah..
setel semua 2....pukul 12 bagi depa tdoq...
kami x tdoq ag...masih ag merapu n buat planning untuk night tracking..
pukul 1.30 pgi..gerak depa bgn plak untuk night tracking...
memang sangat seronok..dengar orng jerit...aku dok dalam hutan depa bukan perasan....dok tgk peserta jalan dengan sebatang lilin...ada yang berulang kali baca alfatihah...bermacam2 surah depa baca...
abg senior aku yag dok depan aku kadng2 lompat keluar dari hutan sebb nak takutkan depa...
aku gelak sakan punyalah..
yang 2 orang perempuan ni.jalan sambil pengang...dalam jalan dok gaduh lah sebb member dy jalan laju sangat lah,,n mcm2 lah,,..
sampai ja depan aku....abg mawi keluar dari hutan...lari lah depa nak turun balik....
jatuh n tergolek dua-dua orng...aku ingt sorng pengsan..tp bila aku p tolong dy bgn...aku kata kat kak aku..
"geramnya!!  aku kena bohong"...hambat depa naik atas.....hehe


hhehe...nite tracking...
kliaaaa punya tempat.....
tggu orng punnya tggu..n mcm2 gelagat lah yang aku tgk...
sampai lah geng aku yang naik....kami masih xkluar ag dri situ...tapi ready nak keluar lah..hehe
sampai ja geng laki...abg arip,abg pijan n pit kecik...abg mawi terus keluar nak takutkan depa...
pit terkejut n terus lari......aku n yang lain sakan punyala gelak....
ambik kau pit!!.hhehhe....kami jalan sama2 naik ats..sebb kat atas ada bah yang budak2...
aba buat muhasabah diri sambil  suruh depa baring...sekali dengn aku baring....tapi aku terlena....ehehhe..
pukul 3.30 baru au masuk tdo...ngntok gila,,,

hari kedua.....
aku bang pon dah lewat..hehe..
kak long,adik n aku teurs masu dpur..hhe...tolong sikit2..
pas2 kut depa p tracking..heh...tapi p kat hujung da...


iznee ajar cara memasak
yang x bley blahnya...lari berkejaran dengn pijan p lata mengkuang...sebb kat sana x dak orng jaga budak2 kat sana...
penat kot...pas2 tggu yang lain sampai tracking lagi naek air terjun...aku jalan dengan kawan aku...
sagt2 penat,...samapi kat atas..tadah air ja...dahaga..2 pon berebut dengan kawan2 aku..
time 2 peserta dah mula memasak....tp aq lepak dalam van n pas2 p mandi....puassss!!!!!
pukul 2 kami sampai tapak kem.kaklong,adik,azam n aku p mandi..n balik blik tdo....sampai kol 5..hehe...
lepas2 ...aku p tgk depa buat aktiviti..sangat susah aktiviti 2.
errrrr..,,memeng mecabar kesabaran...aku yang tengok pon letih....
mlm 2 depa main serang pengkalan....syok betooi....ada yang sanggup ai dari merbok semata-mata nak main serang pengkalan......syok aku tg depa main......barang mereka berjaya dirampas pada jam 12.00tghmlm...

third day...

pagi nie tugas aku handle aktiviti flying fox dengn budak2 ILP...
x ramai pon..6 orn handle budak2 ilp...n selebinya handle peserta kem....
tengahar 2 makan nasi kandar.. sedap oww....
pukul 2 depa semua balaik..n aku masu tdo sementara tgu kengkawan yang lain bersiap nak balik....


:::::kem ni seronok....sebb geng aku sempoi....
:::::setiap yang berlaku ada kelemahan dy...n aku n yang lain akan perbaikinya...
:::::sometime aku terasa,t apa leh buat..aku x pernah simpan dalam hati kalau aku terasa....
dan depa jgak yang akan menceriakan aku....
:::::kepada geng kelana yang baca enrty ni..aku minta maaf kalau ada salah dan silap aku senjang kita kem bersama.....
::::::kalian sentiasa aku sayang dan aku hargai persahabatan yang terbina antara kita...



No comments:

Post a Comment