Pages

hye all



Tuesday 11 March 2014

Pray For #MH370

hari ni dah masuk hari keempat pesawt MH370 hilang tanpa khabar berita..
x dapat aku bayangkan perasaan family penunmpang MH370..
mest diorang sedih bila semua ni terjadi...
dimana anak mereka....mana ayah dy..mana ibu dy..........,mana?????
semua 2 x mmpu dijawab selagi pesawt belum dijumpai....
aku tahu...sekrang semua orng diuji...
bukan sahaja ahli keluarga penumpang sahaja...tapi...
seluruh rakyat malaysia diuji......
setiap hari x kira apa politik yang kau sokong...sentiasa menadah tangan memohon dipermudahkan urusan pencarian pesawat tersebut.....
sungguh ALLAH menduga kita......
sekuat mana iman kita.....
seteguh mana hati kita terhdapNYA.....
menadah tangan memohon pertolongan yang ESA....
kita perlu akui...kita ini manusia yang lemah....
secanggih mana pon teknolgi yang ada....ia x dapat menandingi kuasa yang Esa......
jadi....dalam kita mengejar kecanggihan teknologi...
jgan kita lupa pada Dia......
berdoalah dan terus berdoa.....semoga ALLAH permudahkan segalanya.....

tengahari tadi...aku sempat tonton siaran langsung dari channel Alhijrah.....
erm.......kata2 seorng mufti yang membuatkan aku tersentuh....
"kalau pesawat terputus dengan radar komunikasi....maknanya pesawat itu dalam bahaya....
begitu jugalah dengan hati......bila hati kita terputus dengan Allah.......maknanya  kita dalam bahaya..."
terdiam dan berpikir panjang aku mengenai maksud kata-kata itu...
kadang2 aku terlupa...kadang2 aku alpa....tp....2 lah sifat manusia...
tpi 2 lah sifat makluk yang lemah.....
kuharap...diriku,keluargaku,sahabatku juga kuat mengharungi liku-liku kehidupan dan sentiasa mendapat  perlindungan dan keredhaan darNYA...insyaALLAH...



note:- 
  • buat si dia yang sedang diuji...ingtlah....rahmat ALLAh itu luas....ujiannNYA untuk menguji keimanan dan ketaqwaan kepadanya......
  • kuatkan hatimu....tabahkan dirimu...insyaALLAH.......kebahagian dan kesenangan adlah milikmmu.....




No comments:

Post a Comment