Pages

hye all



Sunday 16 November 2014

#kosong #kosong

sesuatu yang wajar untuk aku rasa.....
dia......orang yang selalu aku kongsikan bersama.....
aku...bukan orng yang suka berkongsi.....
mungkin aku tamak.....
kisahku......ceritaku...susahku......bahagiaku.......
x banyak yang aku kongsi even dengan family aku...
bukan aku membelakangkan family......
bukan aku membelakangkan teman.....
tapi..........
aku berhak memilih dengan sapa yang patut aku kongsikan bersama...
dan pilihan aku adalah dia....
byk yang aku kongsikan.....
saat aku menolak tawaran uitm.....
aku menangis padaNya....malah....aku jugak menangis dibahunya....
walaupon dy bukan berada di depanku.....
sedaya upaya dia memujuk aku.....
berikan aku semangat.......
meneruskan hidup dengan pilihanku......
orang tgk aku kuat...tapi......sedaya upayaku tidak menangis di hadapan orang....
sedaya upayaku melayan karenah sekelilingku......
walaupon masalahku x mampu ku tanggung bila melibatkan hati dan persaaanku sendri....

aku cuba menjauhinya....
tapi aku x mampu.....
byk rutin harianku berubah......
walaupon dulu......aku bukanlah orang yang tegar bermasej....
tegar bergayut telefon......tapi.....
dy adaah rutin harianku....
setiap pagi....mcj....
balek keja mcj.....
malam mcj......
sekarang...byk benda yang perlu aku ubah.....
dan aku pon x beminat nak cari pengganti dia......
kerana bagiku dia yang teristimewa.....
biar aku menangis dalam sujudku padaNya,,,,
mohon ketenangan hati dan jiwaku.....


sampai sekarang.......aku tertanya-tanya...
kenapa dy berubah....
kenapa dy menolakku...
siapa aku dimatanya selama ini...
kenapa begitu cepat semua ni terjadi....
aku hairan.....sangatlah pelik.....
sehinggalah sekarang........aku memilih untuk pertahankannya...
pertahankan hubungan yang terbina...
mungkin ini dugaan....
mana ada hubungan yang tidak diduga...
mungkin aku terlalu selesa....
dan mungkin aku terlalu alpa...dengan keseronokkan....

aku tahu....aku jugak menjadi topik perbualan teman2ku...
mesti depa marah dengan dy....
yang membuat aku begini....
dan mungkin diorang marah bila aku pertahankannya....
tpi.......ingatlah sesuatu....
mungkin kita boleh mengatakan seseorng itu gilakan seseorng yang telah pon menggalkan dy......
dan kita berbicara sesedap rasa....
tpi sedarlah....
kita belum diuji sesuatu yang melibat hati dan perasaan...
kita belum diuji....
sekali diuji.......
mungkin kita rebah...jatuh tersungkur.....
mungkin hari ini kita lihat orang lain jatuh...orang lain rebah....
orang lain mencari-cari jalan...
mencari-cari tempat untuk berpaut......
kerana ditinggalkan.....
dan......
x mustahil....suatu hari nanti kita akan merasainya.....










No comments:

Post a Comment